გაკვეთილის გეგმის შეფასების სქემა
გაკვეთილის გეგმის შეფასების სქემა
გაკვეთილის გეგმა
|
|||
1
|
2
|
3
|
|
საგაკვეთილო მიზანი და შედეგი
|
მიზანი არის ზოგადი და არარეალისტური, არ არის გაზომვადი და
შეფასებადი; არ აღწერს შესაბამის სასწავლო შედეგს.
|
მიზანი არის ფორმულირებული კონკრეტულად, მაგრამ ნაკლებ რეალისტური
და გაზომვადია; ბოლომდე ვერ აღწერს შესაბამის სასწავლო შედეგს.
|
მიზანი არის ფორმულირებული კონკრეტულად და რეალისტურად; იგი არის
გაზომვადი და შეფასებადი და სრულად აღწერს შესაბამის სასწავლო შედეგს.
|
კომენტარი
|
|||
აქტივობები, მეთოდები, კლასის ორგანიზების ფორმები
|
აქტივობები არ უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას;
სასწავლო მეთოდები შეუსაბამოა აქ.ატივობებთან, ხოლო კლასის ორგანიზების
ფორმები - მეთოდებთან.
|
აქტივობები ნაკლებად უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას;
სასწავლო მეთოდები ნაწილობრივ შესაბამისობაშია აქტივობებთან, ხოლო კლასის
ორგანიზების ფორმები - მეთოდებთან
|
აქტივობები სრულად უწყობს ხელს დასახული მიზნის მიღწევას;
სასწავლო მეთოდები სრულ შესაბამისობაშია აქატივობებთან, ხოლო, კლასის
ორგანიზების ფორმები - მეთოდებთან
|
შეფასება
|
შეფასების ტიპები და მეთოდები საერთოდ არ არის მოცემული, ან ვერ
განსაზღვრავს, მიღწეულია თუ არა შედეგი
|
მოცემულია შეფასების ტიპები და მეთოდები, რომელიც ნაწილობრივ
განსაზღვრავს, მიღწეულია თუ არა შედეგი
|
კონკრეტულად არის მოცემული შეფასების ტიპები და მეთოდები, რომლებიც
ზუსტად განსაზღვრავს, მიღწეულია თუ არა შედეგი
|
თვითშეფასება
|
გაკვეთილის გეგმას თან არ ახლავს მასწავლებლის
თვითშეფასების რუბრიკა / ახლავს, თუმცა იმდენად ზოგადი და ბუნდოვანია, რომ
საშუალებას არ აძლევს გააანალიზოს მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი.
|
გაკვეთილის გეგმას თან ახლავს მასწავლებლის თვითშეფასების რუბრიკა,
რომელიც ნაწილობრივ აძლევს საშუალებას გააანალიზოს მის მიერ ჩატარებული
გაკვეთილი.
|
გაკვეთილის გეგმას თან ახლავს მასწავლებლის თვითშეფასების რუბრიკა,
რომელიც სრულად აძლევს საშუალებას გააანალიზოს მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილი.
|
საგაკვეთილო პროცესი
|
|||
1
|
2
|
3
|
|
მოქნილობა/კრეატიულობა
|
მასწავლებელს არ აქვს ლავირების უნარი - იგი მიჰყვება დაგეგმილ
აქტივობებს, მიუხედავად იმისა, გადის თუ არა შედეგზე
|
მასწავლებელს ნაკლებად აქვს ან არაეფექტურად ამჟღავნებს ლავირების
უნარს.
|
მასწავლებელს აქვს ლავირების უნარი - მას შეუძლია დაგეგმილი
აქტოვობების შეცვლა შექმნილი რეალიების შესაბამისად.
|
აქტივობები და სწავლების მეთოდები
|
აქტივობები და მეთოდები ერთფეროვანია და მოუქნელი. ვერ
უზრუნველყოფს მოსწავლეთა ჩართულობასა და მათში მოტივაციის ამაღლებას, ვერ
უზრუნველყოფს სასწავლო შედეგის მიღწევას.
|
გამოყენებულია რამდენიმე სხვადახვა ტიპის აქტივობა და მეთოდი,
რომლებიც უზრუნველყოფს მოსწავლეთა ძირითადი ბირთვის ჩართულობასა და
მოტივაციის ამაღლებას, ნაწილობრივ უზრუნველყოფს სასწავლო შედეგის
მიღწევას.
|
მოქნილად არის გამოყენებული მრავალფეროვანი, ერთმანეთთან
ლოგიკურად დაკავშირებული აქტივობები და მეთოდები, რომლებიც მაქსიმალურად
უზრუნველყოფს ყველან მოსწავლის ჩართულობასა და მათში მოტივაციის ამაღლებას,
სასწავლო შედეგის მიღწევას.
|
რესურსები
|
არ იყენებს / არაეფექტურად იყენებს სკოლაში არსებულ რესურსებს.
|
იყენებს სკოლაში არსებულ რესურსებს, თუმცა თავად იშვიათად მოიძიებს
და ქმნის.
|
მაქსიმალურად ეფექტურად იყენებს სკოლაში არსებულ, მის მიერ მოძიებულ
და შექმნილ რესურსებს.
|
შეფასება
|
მის მიერ გამოყენებული შეფასების ტიპები არაადეკვატურია, ხოლო
გამოყენებული შეფასების მეთოდები ვერ აფასებს მიღწეულია თუ არა შედეგი.
|
ნაკლებად ეფექტურად იყენებს განმავითარებელ და განმსაზღვრელ
შეფასებებს. გამოყენებული შეფასების მეთოდები ნაწილობრივ აფასებს, მიღწეულია თუ
არა შედეგი.
|
ეფეტურად იყენებს განმავითარებელ და განმსაზღვრელ შეფასებებს.
გამოყენებული შეფასების მეთოდები ზუსტად აფასებს, მიღწეული არის თუ არა შედეგი.
|
კლასის მართვა
|
კლასი ქაოტურია. მასწავლებელს არ აქვს შემუშავებული გაკვეთილზე
ქცევის წესები. მაწავლებელი მოსწავლის მიმართ არაეთიკურია.
|
კლასი ნაწილობრივ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში, მოსწავლეთა
ნაწილის ქცევა დესქტუქციულია. მასწავლებელი ცდილობს სიტუაციის დარეგულირებას,
თუმცა მის მიერ გამოყენებული წესები რიგ შემთხვევებში არაეფექტურია.
|
მოსწავლეები სრულად არიან
ჩართული საგაკვეთლო პროცესში, დისციპლინა თვითრეგულირებადია. მცირე დარღვევის
შემთხვევაში მასწავლებელი ადვილად ახერხებს წესრიგის აღდგენას.
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
მოსწავლის თითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
ვცდილობ
სამუშაო განწყობა შევიქმნა გაკვეთილის დაწყებამდე
|
რეგულარულად
|
ხშირად
|
იშვიათად
|
არასდროს
|
ძალიან
ვინტერესდები გაკვეთილით და ვცდილობ ყურადღებით ვიყო
|
||||
ხელს
ვუშლი გაკვეთილის მსვლელობას
|
||||
აგრესიულად
ვარ განწყობილი გაკვეთილის მიმართ
|
||||
დამოუკიდებლად
ვერთები გაკვეთილის მსვლეობაში
|
||||
ვიღებ
მონაწილეობას ჯგუფურ და საკლასო დისკუსიაში
|
||||
ვცდილობ
ყოველთვის ლიდერი ვიყო
|
||||
ყურადღებით
ვუსმენ მასწავლებელს
|
მასწავლებლის თვითშეფასება
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო
|
|||
2
|
გამოყენებული მეთოდები და აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
|
|||
3
|
გაკვეთილის მსვლელობისას სწორად გადავანაწილე დრო
|
|||
4
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
|
|||
5
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
|
|||
6
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
|
|||
7
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხისგასაცემად
|
|||
8
|
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს
გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები
|
|||
9
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
|
|||
10
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
|
|||
11
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
|
|||
12
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
|
მოსწავლის საგაკვეთილო პროცესში შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
---------------------- |
მაღალი
10-9 ქულა
---------------- |
საშუალო
8-7 ქულა
------------- |
დაბალი
6-5ქულა
------------- |
წარმოდგენილი
დავალება
|
იცის
თითქმის ყველა ახალი სიტყვა და დაველებაში დაშვებული შეცდომათა რაოდენობა
მინიმალურია
|
იცის
მიცემულ სიტყვათა ნაწილი და დავალებაში
ჭარბობს შეცდომები
|
არ იცის ახალი სიტყვების უმრავლესობა და დავალებაც არასრულყოფილად აქვს შესრულებული
|
საგაკვეთილო
პროცსეში ჩართულობა და მუშაობისას გამოვლენილი აქტიურობა
|
აქტიურადაა
ჩართული აქტივობებში. თითქმის უშეცდომოდ, გასაგებად კითხულობს მოცემულ ტექსტებს.
დამოიკიდებლად ართმევს თავს გრამატიკულ თუ ლექსიკურ სავარჯიშოებს და აქთტიურადაა
ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
|
ცდილობს
იყოს აქტიური, თუმცა ეს არც თუ ისე წარმატებით გამოსდის, რადგან საკითხზე კარგად
ნამუშევარი არ არის. მეტნაკლებად
ახერხებს დამოუკიდებლად მუშაობას. მეტ წილად დამოკიდებულია ძლიერ მოსწავლეზე
|
არ
ეტყობა აქტიურობა. არის ინერტული და ვერ ახერხებს დახმარების გარეშე მუშაობას,
რადგან მოცემული დავალებების გადაჭრისათის აუცილებელი ცოდნა არ გააჩნია
|
სამუშაო
რვეულში მუშაობა და თვითშეფასება
|
წარმატებით
ართმევს თავს მოცემული სავარჯიშოების შესრულებას, რასაც არსებულ ცოდნაზე
დაყრდნობით ახერხებს
|
სავარჯიშოებზე
მუშაობისას ხშირად ითხოვს დახმარებას და აკლია თავდაჯერებულობა, რაც მის არასაკმარის
მონდომებაზე მეტყველებს
|
ვერ
ახერხებს სავარჯიშოებზე მუშაობას, რადგანაც არ აქვს ნამუშევარი იმ საკითხებზე,
რაც დავალების სახით ჰქონდა მიცემული
|
SUPER
ReplyDelete